-
Reproduction-no.: rba_d024804_01 Image credits: Rheinisches Bildarchiv Köln, Schlier, Britta, 2012:02:06 15:08:09
Desplanques, Eugène, Drei Personen in einem Garten bei Danzig (zwei Männer und eine Frau mit Hund zu ihren Füßen), Museum Ludwig, Köln, Inv.-Nr. ML/F/SL 0032
-
Reproduction-no.: rba_d024804_02 Image credits: Rheinisches Bildarchiv Köln, Schlier, Britta, 2012:02:06 15:27:42
Desplanques, Eugène, Drei Personen in einem Garten bei Danzig (zwei Männer und eine Frau mit Hund zu ihren Füßen), Museum Ludwig, Köln, Inv.-Nr. ML/F/SL 0032
-
Reproduction-no.: rba_d036054_02 Image credits: Rheinisches Bildarchiv Köln, Schlier, Britta, 2013:09:23 14:50:07
Desplanques, Eugène, Drei Personen in einem Garten bei Danzig (zwei Männer und eine Frau mit Hund zu ihren Füßen), Museum Ludwig, Köln, Inv.-Nr. ML/F/SL 0032
-
Reproduction-no.: rba_d036054_03 Image credits: Rheinisches Bildarchiv Köln, Schlier, Britta, 2013:09:23 14:52:49
Desplanques, Eugène, Drei Personen in einem Garten bei Danzig (zwei Männer und eine Frau mit Hund zu ihren Füßen), Museum Ludwig, Köln, Inv.-Nr. ML/F/SL 0032
|
Drei Personen in einem Garten bei Danzig (zwei Männer und eine Frau mit Hund zu ihren Füßen), 1850
Köln, Museum Ludwig, Sammlung Fotografie, Inv.-Nr. ML/F/SL 0032, Überweisung 22.08.2005 HideMuseum LudwigKöln, Heinrich-Böll-Platz On 5 February 1976, husband and wife collectors Irene and Peter Ludwig donated 350 modern artworks from their collection to the city of Cologne and thus laid the foundations for the Museum Ludwig, which was to be a home for art made after 1900. 1986 saw the opening of the ‘twin museum’, which encompassed both the Wallraf-Richartz Museum and the Museum Ludwig, but already by 1994 it was decided to physically separate the two. Apart from the most extensive collection of American Pop Art outside of the USA, the Ludwigs’ donation meant that the museum received absolutely top quality works by the Russian avant-garde from the period between 1905 and 1935. In 1994 came 90 works from their Picasso holdings, followed by 774 more in 2001, meaning that the Museum Ludwig now has the third largest Picasso collection worldwide, only after Barcelona and Paris. Today the Ludwig Collection covers the major approaches in twentieth century and contemporary art. The basis of the Ludwig Collection was unwittingly created by the Cologne lawyer Dr Josef Haubrich. In 1946 he entrusted the city with his important collection of works by the Expressionists and other representatives of 'classic' modernism. This donation was later transferred to the holdings of the Museum Ludwig. Since 2000, the Museum Ludwig has been notably involved in collecting and presenting technical media in the contemporary art context. Since 2001 the collection has expanded in the field of contemporary art by the inclusion of key works and integral groups of pieces, and today ranks with its almost 60,580 works among the leading museums for modern and contemporary art in Europe. http://www.museum-ludwig.de
Eigentümer: Stadt Köln
Daguerreotypie
Metallplatte
9,6 x 7,4 cm (lichtes Maß), 15 x 12,7 cm (mit Rahmen)
Provenance
•
before 14.09.1993, ? Bokelberg, Stuttgart
•
until 14.09.1993, Robert Lebeck, Hamburg
• 14.09.1993-22.08.2005, Wallraf-Richartz-Museum & Fondation Corboud, Köln, Owner: Stadt Köln, Inv.-Nr.: WRM/PH/SL 0032 (Purchase 14.09.1993)
•
as of 22.08.2005, Museum Ludwig, Sammlung Fotografie, Köln, Owner: Stadt Köln, Inv.-Nr.: ML/F/SL 0032 (alte Inv.-Nr.: WRM/PH/SL 0032) (Überweisung aus dem 22.08.2005)
Inscription
Signatur (Atelier), Rückseite: Atelier/für/Daguerreotyp-Portraits/im/Glashause/(bei jeder Witterung)/v.E. Deplanque/Jepengasse No.559 in Danzig Aufkleber, Rückseite: Atelier / für / Daguerreotyp-Portraits / im / Glashause / (bei jeder Witterung) / v.E. Deplanque / Jepengasse No.559 in Danzig
Literature
Image, Vol. 15/3, 1972, 23
Paris, Mus.nat. d. Monuments français, Photographier l'architecture, 1994, 237
Further information
• Faktischer Entstehungsort: Danzig, Faktischer Entstehungsort: Deutschland • Gattungsart: Dokumentarfotografie • Ikonographische Gattung: Porträtfotografie & Landschaftsfotografie
CommentaryDer Photograph Desplanques ist ausschließlich durch Veröffentlichungen des Pariser Verlegers Blanquart-Evrard bekannt. In den Alben "Tableaux cÚlÞbres" von 1853, "Souvenirs photographiques von 1853 und "La Belgique" von 1854 sind Aufnahmen enthalten, die mit dem Namen E. Desplanques signiert sind.
Ikonographie
61 E (DANZIG, Gegend um), Namen von Städten und Dörfern 61 B 11 3, Darstellung einer anonymen historischen Person in einer Gruppe, in einem Gruppenporträt
|